söndag 6 januari 2013

Att fega eller inte. Inte.

Alltid redo. 



Skivstänger - Har jag aldrig provat förut. Aldrig tung styrketräning heller. Jag har alltid fegat. Alltid lyssnat på apan (vi ska prata mer om apan sen, men jag lyssnar inte på honom längre). Aldrig vågat ta i.

Och så - fick jag ett nytt träningsprogram - av Lisa (vem annars). Ni ska få veta mer om Lisa snart, utan henne vore allt detta inte möjligt. Hon är min träningsängel. Hon fick mig att våga. Ta. I.

Hur som helst, tillbaka till ämnet - skivstång. Ser löjligt enkelt ut. Är sjukt svårt. Det är svårt till och med att hålla i en skivstång. Det gör ont att lägga den bakom huvudet i knäböj (det ska göra ont att träna säger Lisa) och det är svårt att pressa den uppåt i  bänkpressen. Det är galet svårt att hålla den (och kroppen) rätt i marklyft. Hur som helst - jag ska bli kompis med skivstången. Med hjälp av skivstången tänker jag förändra min kropp och bli starkare än jag någonsin varit förut.

Det är 4 månader sedan jag började min träningsresa. Jag har foton på mig själv i träningskläder från den dagen. Så snart jag mår bättre ska du få se dem. Tills dess: Eat, sleep, train, work. Repeat. Amen.




2 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att följa dig Alexandra. Jag vill inte minst veta mer om Lisa och hennes träningsprogram... en vacker dag har jag kanska byggt upp modet tillräckligt för att ta mig till ett träningspass. Jag behöver peppas!
    /Malena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa du! Mod är precis vad jag saknade. När jag var på mitt första pass med Lisa tittade hon på mig och sa "Våga orka för fan!". Våga orka. Vilken aha-upplevelse. Du vågar Malena! Bara gör! Kom hit så gör vi det tillsammans. Kan jag kan du.

      Radera