tisdag 8 januari 2013

Fall ut!



Utmanar du dig själv?

Jag fick en utmaning av min träningsängel Lisa idag. Jag är inte säker på att Lisa förstod hur mycket utmaning det är var för mig. Eller jo. Jag är ganska säker på att hon förstod. Lisa skrev:

Nästa pass:
A. Marklyft. 10 repetitioner 3 set. Räkna till 3 på vägen ner, håll 1 sekund i botten och gå upp så fort du kan. Kör med 30-50 kg. Vila 2 minuter mellan varje set.
B. Axelpress. 10 repetitioner, 3 set. Tempo: explodera upp, 2 sekunder i toppläge, 2 sekunder ner, håll en sekund i bottenläget. Vila 2 minuter mellan varje set. Går det för armbågen?
C. Utfallssteg. 150 st så snabbt som möjligt.

Utfallssteg. 150 st så snabbt som möjligt. 150 st?? 150.
Jag började med 25. Vid 24 tänkte jag -det här går aldrig. Jag gör 10 till sen lägger jag av. Vid 35 tänkte jag, Ok, jag försöker till 40. Vid 40 kände jag att det bara var 10 kvar till 50 och vid 50 gav jag mig fan på att orka 50 till och hamna på 100. Vid 100 utfallssteg var jag helt slut och stånkade högt, men bestämde mig för att våga orka. Vid 125 förstod jag att jag skulle klara det och sträckte på mig och gjorde de snyggaste utfallsteg jag någonsin gjort. Vid 150 gjorde jag 10 till bara för att.

Jag gjorde 165 utfallssteg idag.
När utmanade du dig själv senast?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar