söndag 20 januari 2013

Grönt är skönt

Höga step ups. Lovet to hate..
Den kommande veckan har jag en utmaning till mig själv. Jag ska smaka allt jag stoppar i munnen. Innan det åker in ska jag se. Lukta. Ta ett djupt andetag. Sen ska jag tugga. Länge. Jag ska alltså inte äta på autopilot, jag ska inte svälja utan att tänka. Det här kan vara min svåraste utmaning hittills.

Veckans träning, som Lisa satt ihop, ser grym ut. Superkul och superjobbigt. Jag ska dokumentera allt, så häng med. Sakta men säkert blir jag starkare och orkar mer. Min resa mot pull ups har börjat. Dagens pass var roligt och ett pass jag kört tidigare. Skönt att veta hur allt skulle funka - speciellt när man är livrädd för ny träning som jag är egentligen. Jag tränade bänkpress med smalt grepp 25 kilo, 10 repetitioner,  fem upprepningar. Sen höga step ups. 50 cm pall som jag stegade upp och ner för 20 steg - varvat med bicps curls, 8 kilo, 8 reps sen step ups igen. Allt som allt 4 varv. Jag rundade av med en 5 minuters planka. Jag fick pausa några gånger, men jag fick ihop fem minuter till sist. Nu har jag kolsyra i kroppen. Skönt som sol i ansiktet.

För nästa vecka byter jag ut allt rött mot grönt. Tomat mot broccoli, paprika mot spenat. OCH. Jag fortsätter med matdagboken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar