fredag 25 januari 2013

Hur man packar den perfekt träningsväskan

Because you´r worth it. 
Jag har hittat den perfekta träningsväskan, och jag har genom mitt idoga tränande, sen 1/9 lärt mig hur man packar en träningsväska på det perfekta sättet. Ingen big deal tänker du, men för en (fd) latmask som mig är det här stort. Det är som en hemlighet som alla ni andra träningsmänniskor haft, och ingen har delat med sig till alla oss andra som släpat på felpackade, feldimensionerade väskor/kassar/ryggor.

  1. Skorna har en egen plats i väskan. Om det inte är ett fack är det en plats. Här står de perfekt och tappar inte formen. Blir inte tillknycklade. 
  2. Necessären är alltid full. Den packar du aldrig i och ur. Här har du din lyxiga duschcream, ditt dyra schampo, ditt finaste balsam, din kroppslotion, deo och ansiktscream. Välj något lyxigt, dyrt och lagom väldoftande i snygga förpackningar. Because you´r worth it. 
  3. I väskan finns inte bara dina gympakläder. Här finns också en påse med eftergympakläder. Vem i hela friden vill kränga i sig i jobboutfiten efter en träning? Nylonstrumpor och blus? Dagens gamla underkläder? Nej. I eftergympa-klädespåsen finns rena underkläder, skön tischa och ett par mysbrallor (snyggmysbrallor, du vill vara lika snygg efter träning som du känner dig). 
  4. Extra sport-BH och trosor finna alltid packat.
  5. Ett helt gäng tior till skåpet. Du vill inte vara utan det.
Alla de här tipsen kommer att göra träningen enklare, roligare och snabbare. Jag lovar.

Dagens pass - recovery. Tänk att man kan vila sig svettig. Mer om det i morgon.

Nu fredagsmys! Ett glas rött. Men bara ett.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar