torsdag 24 januari 2013

Känner du Cindy?

I dag fick jag ge mig.

Efter axelpress 20 kilo, 10 repetitioner och  Bulgarian split squat 10 stycken på varje ben -  fem varv var jag helt slut. Egentligen kände jag redan på uppvärmningen att kroppen kändes tung och trött. Jag har faktiskt känt det hela veckan. Lisa hejjar på, för det betyder att det händer något säger hon - jag litar på Lisa. Men, efter mitt axelpress/bulgarian split squat-pass, skulle jag köra en Mini Cindy (gud vad jag lär mig nya saker och nya ord i mitt nya liv!). Det betydde att jag skulle göra 10 minuter AMRAP (as many reps as possible) (se där, ytterligare nyhet för en motionär!) av:
  • 5 ringrodd/TRX
  • 10 armhävningar
  • 15 airsquats

Jag skulle alltså sätta klockan på 10 minuter och gör så många varv som möjligt av pullups, armhövningar och knäböj. Därefter meddela Lisa hur många varv det blev. Lisa -  det bidde bara tre varv innan jag fick ge mig. Jag klarade faktiskt inte mer. Jag stångade mot max. Jag var inte lat, inte gnällig, inte feg, bara helt slut. Jag stapplade ut i omklädningsrummet och duschade galet länge. Kom hem rätt nöjd ändå. På lördag ska jag ge Cindy en ny match. Jag tänker inte ge mig. 




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Vila imorgon, ät bra och sov ordentligt så är du som ny på lördag. Du har kämpat på bra nu i två veckor så det är inte så konstigt att du är sliten.

    SvaraRadera
  2. Sovit nästan 9 timmar som en prinsessa i natt. I dag är det äntligen fredag! Tack för en bra vecka, på lördag kör jag igen :)

    SvaraRadera