onsdag 16 januari 2013

Kontroll

Me, my friends and I
Matdagboken har gjort all skillnad i världen. Herre Gud vad mycket jag äter utan att jag märker det. En halv banan när jag skalar till lilla N, en ostskiva i munnen innan den som ska ätas, en näve nötter innan nötterna på kesellan. Det är MÅNGA kalorier varje dag som jag stoppat i mig, utan att jag registrerat dem. Nu - när jag måste skriva innan jag äter, så åker inget in av en slump, oförberett. Det är magiskt. Var det så enkelt att checka ut ur denial och in i reality? Jag fortsätter i alla fall att skriva och äter plötsligt bättre än på mycket länge. Jag har kontroll.

Dagens träning, på gymmet. Fullt av målmedvetna människor som sliter. Jag är lyrisk när jag är där. Vill aldrig åka hem.


A. Bänkpress med smalt grepp.  25 kilo, 10 reps med tempo,  5 set. Fruktansvärt jobbigt, sista repsen gick på vilja. Men jag fixade det. 

B1. Biceps curls, med hantlar, 7 kilo (Jag hade klarat 8 men 8kilo var borta och 9 kilo var för tungt)  sen:
B2. Höga step ups, 50 cm, 5 kg viktplatta i handen och stega upp på boxen. 10 ggr per ben. B1 och B2   4 varv, men det blev 5 varv av bara farten. Kroppen kändes bra, jag klarar det här. OCH: När jag stegade upp och ner på boxen så kände jag mig stark. Jag stegade med benen, magen och bålen. Jag kontrollerade steget och höll mig själv. Inget vingel, ingen osäkerhet, inget stapplande. Det finns plötsligt en stolthet i min kropp. Jag bär mig själv. Jag orkar mer och mer. 

Den här resan har bara börjat. Jag är så galet tacksam.




2 kommentarer: