måndag 28 januari 2013

Menshäxan

Jag har i hela mitt vuxna liv haft problem med PMS. Hemsk mensvärk och hemska blödningar. Alla jag mötte i hälso- och sjukvården sa att det skulle bli bättre när jag fick barn. Att det bara var att äta Ipren (och möjligtvis en cocktail av ångestdämpande). Nu har jag fått tre barn. Men både mensvärk och  PMS-häxan i mig består.

Jag lyckas alltid behärska mig på jobbet. Men hemma. Jag är gräslig. Jag är så tacksam att min familj står ut. I bland är jag verkligen för mycket. Det här gäller bara varannan gång ska sägas, varannan mens är det fokus mer på galet blodflöde och värk, varannan på lite blödning uselt humör.

Jag sökte faktiskt hjälp och fick det av akupunktur en gång i tiden. Men effekten har avtagit, det är förmodligen dags för en behandlingsomgång till. Jag har sagt det så länge nu. I morgon ska jag ringa och boka en tid. Jag vill inte må så här.

När jag kom till gymmet idag var jag rasande. När jag lämnade var jag lugn och glad. Det var ett roligt pass. Utmanande men kul. Jag orkade även om det var på gränsen och jag klarade min armbåge. Just nu mår jag bättre än med alla ångestdämpande i världen. Träning dämpar min menshäxa. Bara en sån sak.

Dagens pass:

A Sumo deadlift highpull.  Med kettlebell, jag körde med 18 kilo
http://www.youtube.com/watch?v=V0qNjLHV3_c10 reps 3 set

B Goblet squat. Med kettlebell. 8 kg. Ass to grass!
10 reps 3 set

C Ryggresningar 50 stycken

D fällkniven situps
http://www.youtube.com/watch?v=2GVkkIu6fKAFörsökte, gjorde så gott jag kunde, 20 st.

E. Sidoplanka. 30 sekunder på varje sida. 3 varv


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar