tisdag 22 januari 2013

Öppet brev till gymägaren

Öppet brev till gymägaren
Bästa gymägare,

Min bästa timma på dygnet tillbringar jag hos dig. Jag sliter, svettas och löser livet stora gåta i dina lokaler. Tack för att du lagt så otroligt mycket tanke och kraft på att min träning ska bli den bästa möjliga. Tack för skivstänger, kettlebells, löparband och mattor. Tack för hantlar, speglar och bra musik.

Så - Efter träningen. En ännu bättre stund. Här har jag 20 minuter i ett gigantiskt badrum. Inga barn. Ingen stress. Måeendet på topp. Så här mycket älskar jag aldrig mig själv annars. Jag har tränat, kämpat, svettats. Fy fan vad jag är bra. Den här här stunden är MIN, en stund när jag vill skämma bort mig själv. Dyr, lyxig duschcreme, fantastiskt schampo, lång, varm, dusch. Jag vill njuta. Om en halvtimma är jag hemma i vardagspusslet igen. Det här är min stund.

Och så - tänker jag - ett omklädningsrum med dämpad belysning, bås till mina kläder, varma golv. Svag, lugn musik i bakgrunden. Växter och trädetaljer. Några tända ljus. Men nej. Lysrörs ljus, kalla golv, kalla väggar. Ministråle på duschen. Ingen musik. Inga växter. Obarmhärtiga speglar.

Bästa gymägare. Jag skulle vilja be dig lägga samma energi på ditt omklädningsrum som du gjort i din träningslokal. Jag vet att jag, och många med mig, skulle uppskatta ditt tilltag bortom rimliga gränser. Tänk om jag - motionskämpe med tre barn och 14 mils bilpendling om dagen, kunde få en stunds spa, varje gång jag besökte ditt gym.

Om du gör det här för mig så lovar jag att träna ännu hårdare.

Varma hälsningar
Alexandra Envis





2 kommentarer:

  1. Hej, jag tror att jag precis blev lite kär i din blogg. Vi har typ samma syn på träning. :) Keep up the hard work!

    /Stina

    SvaraRadera
  2. Åh, tack det samma! Unerbart med systrar i cybern. Jag lägger till din fina blogg här.

    SvaraRadera