söndag 27 januari 2013

Var försiktig vad du önskar

Sköna söndag
Söndag. Jag har ju bytt ut söndagarnas totala soffläge med kaffe, godis och cigg mot ganska tidiga mornar, periodisk fasta som berövat mig söndagsrullen (men det är det värt!), planering av veckans mat och träning. Jag gillar mitt liv bättre nu, det ska sägas.

Dessutom skickar Lisa veckans träning i ett mail denna förmiddag. Det är som att öppna en present som någon verkligen tänkt igenom. Som att få den perfekta gåvan varje söndagmorgon. Jag är så oändligt tacksam att jag har Lisa och hennes kunskap, vilja och fantastiska förmåga.  Precis som jag önskat mig. Hjäp med träning, kost och motivation.

Dagens träning var liksom resten av veckan ganska tung. Jag är helt klart på en puckel, men det struntar jag i. Jag kämpar och jag tänker inte ge mig. Jag körde axelpress och upptäckte inte för ens jag var klar att jag tagit 22,5 kilosstången i stället för 20 kilos. Inte konstigt att det gick lite trögt. 10 repetitioner  axelpress, varvades med utfallssteg med 5 kilosvikt. 10 steg på varje ben - detta i fem varv. Det gav 50 axelpress och 100 utfallsteg.

Jag var lätt skakig när jag gav mig på 50 situps, 50 tåhävningar och 50 rygglyft i bänk. När jag hängde där i bänken upp- och ner,  och försökte motivera mig att klara alla lyft.. Jag önskade lite mer kraft, jag önskade mig tecken på att jag ändå blivit starkare, jag fokuserade. Räknade ner. 10 kvar. Då. Plötsligt. Fäster jag blicken på en viktplatta som ligger under bänken. På den står det Alex 10. Bara sådär. Tecknet var precis framför näsan på mig. 10 till blev det.

Man får vara försiktig vad man önskar. För man får det.

Jag önskar mig:

  • Att nästa vecka få ta nya steg i min träning, att det går lättare och att jag känner mig starkare och piggare än någonsin. 
  • Att min arm förblir smärtfri.
  • Att träningen ger mig ork att vara en bra mamma, vän, kollega och chef.
  • Att mina drömmar om en träningshelg blir verklighet.
Måndag i morgon.
Äntligen. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar