måndag 11 februari 2013

Ass to grass

100 benböj idag. Ett hundra. E T T H U N D R A. Ni hör hur stolt jag är. Av någon underlig anledning inleder jag alltid de här träningarna med att tänka: Det här går aldrig. Det är den där jävla apan hela tiden. Shut up monkey mind! Hur som helst. Ett hundra squats -  fokus på djup och på teknik - Ass to grass - senare, känner jag mig stolt som en tupp, darrig i benen och lätt skakig i rumpan. Tack Lisa för att du utmanar mig och tveklöst tror på mig. Jag lovar att inte ge upp.

Bytte mjölk i kaffet mot grädde idag. Råd av Kostdoktorn. Jag gjorde det som ett endagars expriment. Jag är ju fettskrämd, men tänkte att en dag kan jag väl våga prova? Vad är det värsta som kan hända?

Vet ni vad som hände? Jag har känt mig mätt, nöjd och osugen hela dagen. Kvällsmaten orkade jag inte ens äta upp. Jag var mätt. Nu är jag nöjd. Inte svälld, inte gasig, inte sugen, inte orolig. Belåten. Mätt. Nöjd. Jag tänker fortsätta mitt experiment. Ösa på bra fett i 30 dagar. Nolltolerans mot socker och stärkelse. Jag tänker se vad som händer. Tänk om jag mår som idag? Som en squatprinsessa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar