tisdag 5 februari 2013

Det är vägen

Jag har sista veckorna funderat över ett mål med min träning. Inte ett mål som "stark och frisk" (det kommer ju av sig självt när man tränar), och inte ett mål som "Springa en mil" (när man har gjorde det - vad gör man då? Springer en till? Lägger av?), utan ett mål som utmanar mer, som verkligen skulle kunna vara en morot för träningen, som är mätbart och som bara är en bit på vägen - mot ett ännu större mål.

Jag vill ha ett viktmål förstås. Jag vill känna mig - och vara smal. Stark som fan, men smal. Smal på insidan - runt organ och i blodomlopp. Smal på utsidan.
Ett pull up- eller KTE (knees to elbow)-mål såklart. Det ultimata tecknet på styrka. Att lyfta sig själv i armarna.

Jag skulle också vilja ha ett större, mer långsiktigt mål. Kanske ett mål som handlar om att utbilda mig i friskvård/kost/hälsa/träning? Kanske ett mål om en träningsresa? Sen några fler små mål - kanske ett mål om att stå på händer, göra kullerbyttor och börja morgonyoga igen. Tänk att känna sig snygg naken. Det skulle kunna vara ett mål!

På torsdag ska jag till Stockholm och träffa gamla vänner och studiekamrater från MiL-institutet. Då ska vi jobba med mål och målbilder, och jag ska träna med Lisa. Jag är säker på att hon har massa bra saker att säga och tipsa kring, när det kommer till träning och mål. Jag lovar att dela dem här.

Vad har du för mål? I livet? Med jobbet? Med träningen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar