tisdag 12 februari 2013

Five am club

05 00 - God morgon -  Vitamin D, kaffe med grädde, vatten och en bra bok. 
Ingen träning ikväll, men väl kalas för lilla N som fyller 6 år. Fantastiskt vad tiden rusar när livet är roligt. Vi mumsade loss på jordgubbar (styckfrysta, tinade, värmda ljumna), amerikanska blåbär, grädd-kesella, kokospannkakor och skivad banan. Är det fest så är det!

Jag är inne på dag fem av stärkelsefri mat med extra fett. Kalla det LCHF om du vill - hur som helst - redan igår, men framförallt idag har jag upplevt att vatten lämnar kroppen, jag är i alla falla kissnödig hela tiden. Jag känner mig också lugn inuti. Stilla. Ingen oro, ingen stress, ingen uppsväldhet. Märkligt, men det verkar funka. Tänk om det var så enkelt? Att det var fett jag saknade?

Holy hour i morse. Ingen lek att ta sig upp men jag gjorde det. Klockan fem sträckte jag på kroppen, satte på kaffet och gick till action. Tränade 20, läste 20 och reflekterade 20. Sen var jag redo att möta världen. Idag bestod mitt första möte med världen av en anställningsintervju. Så helig tid för förberedelse har sällan varit mer välbehövligt.

Hur det gick? Jag hade den bästa intervjun jag någonsin haft. Tack för det five am club.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar