lördag 16 februari 2013

Från noll till 100

Tittut!
För 6 månader sedan kunde jag inte göra en enda hel sit up. Jag vet det eftersom jag en kväll i september låg på en fuktig asfaltsplätt och försökte. Tillsammans med Lisa. Hela kroppen skrek. Jag kunde inte göra en enda sit up, och jag kunde inte göra en enda squat, utan att tippa. I dag gjorde jag 100 perfekta squats med armarna rakt upp och 100 sit up i följd.

Tänk vad jag kommer att kunna göra om sex månader ytterligare. Tänk vad jag kommer att kunna göra om ett år. Min resa har bara börjat. Det här ska bli så spännande!

På friskisgymet idag:
Ett gäng glada pensionärer. De värmde upp innan spining - med lite stryketräning. 60 små barn - mellan 3 och sex år som gympade med mamma, pappa -  eller som vår dotter - med farmor. Några riktiga kroppsbyggare, som tog 100-nånting i benbress och hade ådrorna utanpå. Man vill nästan gå fram och känna. En handfull crossfitate, som körde sin egen cirkel av vad som såg ut som passet from hell. Jag vill vara som dem. Starka, smidiga och uthålliga.

Åter till friskis.
Alltid ett leende när man kommer. Alltid någon som hjälper när man behöver. Alltid rent, snyggt och det senaste inom träning. Alla är välkomna. Och alla är här. Jag älskar energin innanför dörrarna. Hela stället osar friskt. Och svett. Och goda enegier.

I dag kom våren till oss.
Två fåglar kvittrar och snödropparna kikar upp i snödrivan. Det finns inget bättre. Än när det vänder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar