tisdag 26 februari 2013

Fri


Fri som en fågel
Inspirerad av Lisa (min vän, coach och PT) har jag bestämt mig för att befria mig frånytterligare ett sätt att belöna mig själv. Jag är nu för tiden nikotinfri, sockerfri och fri från taskiga relationer. Min nya utmaning handlar om att bli fri från belönings-shopping. Jag ska testa köpfrihet. Jag önskar att jag kunde lova ett år, men det känns för stort. Jag lovade en månad och det känns för fjuttigt. Jag har bestämt mig för att testa ett kvartal: från 20 februari, hela mars, april och maj ska jag inte handla någonting som jag inte behöver. Undantag är presenter om någon jag älskar fyller år, veckohandling av mat samt böcker till min lärande under Holy Hour. Det känns redan befriande, jag känner mig redan rik, fri och lättad. Dessutom börjar jag kika på mina gamla trötta prylar med nya ögon. Festligt är också att jag känner mig väldigt rationell när det kommer till att önska mig egna presenter (jag fyller år i mars). Jag tänker inte önska mig (som jag brukar) sånt-som-jag-aldrig-annars-skulle-unna-mig-grejor. Jag tänker önska mig sånt-som-jag-verkligen-behöver-grejor. 

En hushållsassistent (det är mycket hackande och mixande med LCHF) och ett par Skins att träna i vår.

Träningskläder, träningskort och bra mat varje vecka. Det är allt vi behöver. Nu ska jag lägga fokus på min familj, bra mat och grym träning hela våren.

Veckansträning är "lite tuffare" (som Lisa uttrycker det) än tidigare. Jag känner mig grymt peppad och tror på något vis att detta är veckan när allt kommer att släppa på riktigt. Jag kommer att ta nya steg i min träning, nya skutt i min viktminskning och få nya lärdomar i min Holy Hour.

Jag har också, efter flera år, tagit fram min yogamatta. En massa skit och felfokus har fått mig att bli ovän med yogan. Det är sant. Jag har varit förbannad - helt provocerad på yoga. På allt runtomkring yogan. Men jag har bestämt mig. Jag gör på mitt sätt. Jag tänker äga min yoga.

Morgonträningenkommer därför åter att få gå i yogans tecken. Det är lagom varmt, bra tempo för träning klockan 05, uppmjukande för kroppen och ett bra sätt att fokusera innan dagen rullar igång. Dessutom är det sjukt bra träning. Det blir ett bra komplement till min styrketräning.

Jag sluter härmed fred med yogan. Namaste bitches.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar