lördag 9 februari 2013

Alla goda ting är tre

Studier och notebook till min Holy hour. 
Min dagar i Stockholm resulterade i tre bra saker. 3 Fantastiska saker faktiskt.
För det första skapade jag en plan för mitt jobb. Plötsligt var det glasklart, vartåt jag vill och hur jag ska ta mig dit. Vi jobbade med mål och målfokusering med hjälp av tips från Olof Röhlanders bok "Det blir alltid som man tänkt sig". Jag känner mig taggad på jobbet igen. Glad och förväntansfull.

För det andra har jag fått träna med Lisa. Vi gick igenom teknik och vi identifierade några ställen där jag behöver stärka upp och jobba hårdare. Lisa visade mig att jag vågar göra jumping pull ups. Jag vågade. Och idag gjorde jag 30 stycken på gymet! Mina träningsmål är än så länge bara arbetskopior, men jag är snart redo att dela dem. Det här året ska bli det bästa träningsåret någonsin. Jag har så galet många segrar att vinna, och jag tänker ha Rocky på toppen av sin trappa som målbild. Jag kan, vill och vågar bli stark och smal.

Så - till slut - har jag ingått en 30-dagarsutmaning som handlar om Holy Hour. Helig timma. Helig tid. Jag ska - under 30 dagar gå upp varje morgon klockan 05 00. Tiden mellan 05 och 06 ska jag sen betrakta som min heliga tid. Den här tiden ska jag använda för att bli så bra som jag någonsin kan bli. Som ledare, som mamma, som väninnna. Jag ska använda den att träna fokus, lära mig nya saker, planera min tid och reflektera över det som kommer och det som gått. Min heliga timma ska göra mitt 2013 till det bästa året någonsin. Det är jag helt säker på.

Jag kommer att fördela tiden i 20 minuterspass:
20 minuters träning
20 minuters lärande
20 minuters planera, reflektera och skriva.

30 dagar. Jag längtar redan till dag 31. Tror detta kan bli en vana som får stanna.
Hänger du med?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar