onsdag 27 februari 2013

Jump!

Dagens träningspass var grymt. Lisa vet var min soft spots är, och idag hade hon utmanat mer än en. Jag värmde upp förstås, 10 minuter på cykel sen dynamisk uppvärmning. Den dynamiska uppvärmningen gör all skillnad i världen, testa gärna det. Krångla inte till det:


1) Gör något så att du blir lite svettig tex spring, ro, cykla 5-10 minuter

2) Snurra leder
Snurra armar framåt och bakåt 10 ggr
Surra höften 10 ggr åt varje håll
Snurra knän 10 ggr åt varje håll
Snurra överkropp 10 ggr åt varje håll
Snurra fotleder 10 ggr åt varje håll
Snurra handleder 10 ggr åt varje håll
Snurra underarmar 10 ggr åt varje håll

3) Stretcha
- höftböjare, squat, sätesmuskler, handleder och kanske andra "problemområden" som du har. Ta ett kvastskaft och försök få det bakom ryggen med raka armar (håll händerna så tätt det går). 

Sen är det bara att sätta igång. I dag körde jag Lisas pass 2 av 5 denna vecka:

Bänkpress 25 kilo 3x10
Squats 15 kilo 3x10 (Jag var grym idag! Ass to grass!)
Rygghävningar i bänk 50 st (Guuud vad det är jobbigt!)
Sit uts 50 st
Jumping pull ups 50 st (jag skulle ha gjort spänsthopp, men det klarade inte ryggen så jag gjorde jumping pull ups istället. Jag har ALDRIG klarat 50 förut! Jag var helt slut!)
Tåhävningar 15 kilo, 50 st
Rodd 500 m (2 minuter och 23 sekunder)

Stretch. Lång dusch. 

Jag mådde lite illa efter träningen. Helt galet, men det var skönt att köra sig helt slut. Jag behövde det. Jag har en tuff tid på jobbet just nu. Utan träningen skulle jag duka under. Jag kommer aldrig igen dribbla med mina prioriteringar. En timmas jobb mer eller mindre gör ingen större skillnad. En timmas träning gör all skillnad i världen. 




2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Att ro 500m är inte direkt roligt. Det mår man illa av. Tänk vad duktig du börjar bli!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk! Och tänk om ett år! Tack Lisa.

      Radera