torsdag 28 februari 2013

Klättra på väggarna?

mod att orka
Jag börjar känna mig hemma på gymet. Jag har ju envist hängt där så gott som varje dag i 6 månader. Jag vet hur man monterar en skivstång, jag vet var hantlarna står, hur man ställer in olika motstånd för dips. Jag vet vilken pall som är ultimat för jumping pull ups. Muskelbergen som liksom jag är en del av inventarierna hälsar igenkännande. Jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle känna mig så här bekväm. Och så idag. Wall climbers (att stå på händer med mage mot en vägg och gå på händer i sidled). Jag hade för det första svårt att hitta en vägg som jag kunde använda. Sen kände jag mig hemskt obekväm. Kan jag verkligen detta? Apan skrek - DET GÅR AAAALDRIG. Men jag har ju lärt mig att ignorera apan. Och visst. Jag kan klättra på väggen. Jag kan stå på händer. Jag kan. Och jag tänker inte ge upp. Jag är på väg mot stark och smal. Och faktum är att jag känner att något händer den här veckan. Tuffare träning och mer fett. Så enkelt är det. Det finns inga genvägar.

Övrig träning i kväll: Lisas pass nr 3 (sjukt kul! Jag har ont från tänderna och nedåt, men det var det värt!)

  • Uppvärmning som vanligt förstås. Trappmaskin idag. Sen - dynamisk uppvärmning och stretch. 
  • 3x10 axelpress 18 kilo
  • 3x20 utfallssteg, med 10 kilos viktplatta over head
  • 5x5 armhävningar
  • 5x5 dips med avlastning.
  • Sen som sagt wall climbers. Upp och ner i handstående 5 ggr.


Jag är inne på slutet av min första köpfria vecka. Känner mig befriad. Har också börjat utforska hur KBT tillsammans med LCHF kan lära mig balansera och skilja på hunger och sug. Jag ska vila lite i den här forskningen, låta den växa i mig. Sen ska jag dela med er.

Ni är för övrigt 200 trogna läsare om dagen ungefär. Underbart att ni vill dela min resa. Tack!







1 kommentar: