söndag 3 februari 2013

Mer PIZZA till folket (även till oss som skippar mjölet)!

Veckans recept är superrecept på Pizza för alla som vill äta gott, rent och utan mjöl. Smakar grymt bra!

Lisas Hallomi Pizza


Blanda din egen pizzasås av krossade tomater, tomatpure,salt, peppar och oregano. Låt småputtra ca 10 minuter. 

Blanda smeten till hallomibotten under tiden:
2 rivna hallomiostar, 4 ägg, 2 dl grädde, 2 msk fiberhusk.Låt svälla i ca 5 min.
Klicka ut hallomismeten på plåt (med bakplåtspapper) ismåpizzor eller gör en stor.
Förgrädda tills gyllene i ca 10 min, 175 grader.

Bred tomatsåsen på pizzabottnarna och lägg på ost, kalkon,salami eller något annat som du gillar. Toppa med ruccola.

Servera med pizzasallad:
Riv ½ vitkålshuvud (och några morötter om du vill). Enklastär det med osthyvel.
Blanda 1 dl vatten, ½ dl olivolja och ½ dl ättika. Häll övervitkålen.
Salt, peppar och oregano efter tycke och smak.
Låt stå, ju längre desto bättre. Håller 3-4 dagar ikylskåpet. 

Underbart gott!

Dagens pass blev gårdagens om igen. Fokus på varje övning, varje rörelse. Ingen panik, ingen stress. Bra jag och mina reps. Ser fram emot veckan som kommer. Bra träning i Lisas mail idag, och torsdag och fredag - då tränar vi tillsammans. Äntligen!




Nygräddad botten av hallomi och ägg
Rökt kalkon och västerbottenost!




Pizza till folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar