onsdag 20 mars 2013

Stark som ett lejon och smidig som en katt







Det var länge sen som jag fick slita som idag på träningen. Jag vet inte vad det var. Antingen var det det faktum att jag mår galet bra av kosten just nu, eller var det musiken i mina öron. 

Eftersom jag har så otroligt speciell situation på jobbet just nu, med en stor omorganisation, nya jobb att söka och alla mina medarbetare som är i en hela-havet-stormar-situation - har jag haft ganska jobbigt att fokusera på gymet. Jag klarar hel enkelt inte alla intryck när jag kommer dit. Musiken, trängseln, ljuset, alla som hejar, alla som pratar alla som kämpar. All energi som osar. 

Jag har ingen hud riktigt, känner mig hudlös - och allt går rakt in. Så - idag laddade jag ner bra musik och tränade med lurar (om jag inte var köpfri skulle jag investera i ett par bra lurar! Men mina gamla får duga en stund till). VILKEN skillnad. Mitt i det överfulla gymet blev jag ensam. 

Jag, min musik och mitt andetag. Oj vilken kraft det gav! Jag slet som ett djur idag. Kände mig stark som ett lejon och smidig som en katt. Jag avslutade med en lång stretch och musik för själen

10 minuter trappmaskin
dynamisk uppvärmning
stretch 
4 x 4 marklyft, 45 kg
3 x 10/10 step up på box
3 x 10 hantelrodd 11 kg
 
21 – 15 – 9  av
Stretch
Lång dusch. 

Nu lite nespressokaffe och fröknäcke med smör. Sen god natt. Det var en himla bra onsdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar