onsdag 27 mars 2013

Min guru




Nästa vecka ska jag träna med Lisa (min vän, PT och syster). Det ska bli superkul och nyttigt. Jag behöver någon som kollar min teknik och korrigerar. Och jag kan inte tänka mig att låta någon annan än Lisa göra det. Lisa är min alldeles egen guru. Precis som jag önskade. Jag visste inte bara att det var henne jag letade efter. Trodde i massa år att en Guru alltid var en senig man som yogade.  Men ack vad fel jag hade. Min guru var en frisk forskar-fläkt med boxarbakgrund från 2000-talet. Någon som kunde guida mig, peppa mig och utmana mig. I kost, träning och ledarskap. Jag är så lyckligt lottad.

Det händer så mycket i mitt liv just nu. Jag har fått drömjobbet. Jag har en fantastiskt spännande framtid att vänta på jobbet. På IKEA - där jag är hemma. Och. Träningen tar kanske, kanske en ny vändning snart. Kanske - med lite tur - blir mina funderingar om att coacha andra och att utvecklas mot instruktör verklighet. Vi får se. Jag vill lära mig mer. Om kroppen och om styrka och om hur man kan träna sig frisk, stark och snygg. 

I går gick jag från Tripp till trapp i höga step up. Från 50-60 cm. Ni anar inte hur länge jag stod och fokuserade innan jag tog första steget upp på näst högsta pallen. Men sen. Bara gjorde jag det. Stadig. Stark core. Rakt upp. Jag lyfte mig själv. Jag orkade. 


2 kommentarer:

  1. Stort grattis till nya jobbet - du får berätta mer då vi ses om en vecka- ser framkomst detta! Tills dess ha en superstjärna påsk.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack vännen! Vi ses på torsdag. Hela gänget samlade igen. Äntligen!

    SvaraRadera