fredag 29 mars 2013

Påskgodis



ägg till påsk- också


Jag har bestämt mig för att träna mig igenom påsken, inte äta mig igenom helgen som jag brukade. Jag ska vara snäll mot mig själv. Ge min kropp vad den behöver - och inte är det godis. Ägg däremot blir det massor av. Som alltid.

Jag börjar verkligen känna av att jag minimerat kolhydraterna. 10-20 gram/dag är lite, och det krävs verkligen planering, men det är värt det. Jag sover som en prinsessa. Vaknar lugn med djupa andetag. Jag orkar massor. Känner mig pigg och stark. Min hy är annorlunda. En annan lyster. Inte torr och fnasig. Det är som fettet smörjer inifrån. Jag är mätt. Inte proppmätt och seg. Jag är nöjd och lätt. Jag förlorar i vikt. Jag går ner i vikt! Jag är mätt och går ner i vikt! Fattar ni vad det betyder för en bantarflicka som mig? Jag som varit så rädd för detta. Rädd för fett. Rädd för riktig mat. Rädd för att gå all in LCHF. Inte trott riktigt. Men det funkar. I alla år - när jag varit sugen på socker - skulle jag bara ha gett kroppen fett i stället. Jag tänker nog försöka fortsätta vara ganska strikt några veckor till. Mår bra av det. 

Jag kommer i min bästa sport-BH igen och i morse drog jag utan problem på mig ett par jeans som inte sett dagsljus på några år. Så jävla skönt. Äntligen. 

Jag tänker inte äta, fika eller shoppa mig igenom påsken. Jag tänker festa på träning. Det får bli mitt godis. 


2 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra! Glad påsk fina Alexandra!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk Lisa. Tack för att du finns! Vi ses snart. Äntligen!

    SvaraRadera