torsdag 14 mars 2013

Du vet väl hur tacksam jag är Lisa?

Jag har den mest utmanande tiden någonsin på mitt jobb just nu. De mest spännande beskeden någonsin att vänta. De svåraste samtalen någonsin att hålla. De mest inspirerande planerna någonsin att smida.

Jag är helt slut i huvudet. Men kroppen räddar mig.

Vilken nåd att jag mötte Lisa (vän, syster och PT) för ett år sedan som fick mig att våga lägga fokus på rätt mat, rätt träning och bra sömn. Som gav mig modet att gå in med öppna ögon, utan att ducka, utan att ta en enkla vägen. Jag är så tacksam att jag gjorde det. Tog steget och hoppade. Framförallt är jag tacksam och stolt att jag bestämde mig för att lägga lika mycket fokus på mig själv som på jobbet. Att inte svika. Att sluta snacka och börja göra. Det är fasiken enklare sagt än gjort - det kan jag lova er. Och det hade aldrig gått utan dig Lisa.

Min träning idag var ganska lätt. På pappret. Magmusklerna skrek. Men jag gjorde det:

10 minuters hopprepsträning
Dynamisk uppvärmning
Stretch
5 varv av
20 situps, hela vägen ner, hela vägen upp - axlar ska ta i knän.
10 dynamiska sidoplankan
20 rumplyft 

Lång dusch, promenad i snöfallet. Nu soffmys med bästa familjen.
I morgon är det fredag. Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar