onsdag 6 mars 2013

Hur mycket är lagom?

Jag tränar fem gånger i veckan. Sen är jag helst på gymet två kvällar till - kanske bara för att vila mig igenom några pass ytterligare. För att jag mår bra av energin, för att jag är livrädd att tappa fart och lust. Jag får energi av gymet. Träning stjäl inget ifrån mig längre. Det bara ger.

Varför provocerar det så många att någon vill träna varje dag? Varför är det förbjudet att säga till någon att man tycker att det är idiotiskt att trycka i sig fika klockan tre varje dag, men inte förbjudet att säga att man ändå behööööver kolhydrater (läs: pasta, bröd och potatis) för att orka träna. Det vet ju alla. Och att fett är farligt. Och att en kalori är en kalori? Kan vi förövrigt inte slå hål på den villfarelsen? En kalori är inte en kalori. Punkt.

Varför uttrycker folk sin oro för någon som hittat träningsglädje och inte för någon som aldrig tränar? Du tränar väl inte för mycket? Haha! Det är aldrig - aldrig - någon som har frågat: Du tränar väl inte för lite? Ärligt talat. Jag vilar 22 timmar per dygn. Om jag tränar en eller två timmar så borde det väl inte vara livsfarligt i alla fall? Lagom mycket för mig, är lagom för mig.

I kväll tränar jag precis så mycket som jag någonsin orkar. Jag tänker pressa mot max. Som jag aldrig gjort förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar