söndag 31 mars 2013

Jag kan springa. Jag är inte rädd.

I dag kom våren. Äntligen. Strålande sol som värmer och knallblå himmel.

Gymet har påskstängt så jag knöt på mig skorna och tänkte mig en promenad i Björket, kvarterets alldeles egen skog, som stadsplanerarna så klokt sparade en gång i tiden. Ett halvmils elljusspår rakt utanför dörren.

När jag väl börjat stega och solen sken i mina ögon, luften var hög och spåret fullt av glada motionärer började jag långsamt öka takten. Jag kunde inte hålla mig. Men oj. Vad det gick lätt. Halvmilen gick som en dans. Andetaget lugnt och djupt. Stegen säkra. Meditation i farten.

I eftermiddag blir det middag hos bästa Anna med familj.
Precis vad jag önskade.

Glad påsk på er!
Skippa godiset och ta ett ägg extra i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar