lördag 9 mars 2013

Lapar D

ut med det gamla
Vilar idag. För att kroppen behövde det. För att solen sken och trädgården saknade mig efter en lång kall vinter. Drog på mig gummistövlarna och ägnade 2 timmar åt att kratta och städa. Och kisa mot solen. Slukade D-vitamin. Den första vårstädningen är skön. Ut med det gamla, fram med det rena. Befriande.

En upptäckt idag. Jag orkar utan problem bära två trägårdsstolar tvärs över hela trädgården på mina armar. Jag orkar kratta utan att få ont i ryggen och jag fick inte en enda liten blåsa i händerna. Det såg mina nyvunna valkar från pull ups-stången till.

Bröt fastan klockan 12 med äggröra och en Double rich chocolate-shake. Ibland är livet gott.


2 kommentarer:

  1. Klokt! Du gör mig stolt. Härligt att du ser resultat i vardagen också. Det här är bara början!

    SvaraRadera