tisdag 12 mars 2013

Latmasken förvånar



Köpfriheten är häftig. Det är en massa oväntade saker som händer, förutom att jag inte shoppar, eller väljer bort att belöna mig, som jag inte hade räknat med. Till exempel brukade jag frossa i tidningar om mode och skönhet. Fantisera om fina kläder och dyrt smink som skulle plussa på min vardag. Det är plötsligt inte lika spännande att frossa i dyra kläder på bild. Jag ska ju ändå inte köpa något. Det är ingen vits att springa på stan och belöna sig med impulsköp och fönstershopping. Jag ska ju ändå inte köpa något. Jag har inget behov, känner ingen lust. Behöver inte ens titta längre.

Däremot ser jag på mina gamla saker i nytt ljus. Funderar över kläderna längst bak i garderoben - visst är de rätt fina ändå? Klurar över hur jag ska hantera det faktum att jag slängde alla - alla - sommarkläder förra året (eftersom jag aldrig mer skulle vara så tjock..). Kanske måste jag ut en dag och handla upp några sommarklänningar, innan vår långa sommar i Frankrike. Vi får se. Just nu har jag ingen lust att shoppa i alla fall. Kanske kan jag hitta någon allra längst in som jag kan drälla omring i. Frankrike känns okomplicerat. Jag klarar mig kanske?

Jag belönar mig med 50 extra sit ups i stället. Känns galet otippat för en latmask som mig.


1 kommentar:

  1. Litet tillägg till dagens inlägg. Jag har idag bockat av mitt mål om 30 dagars holy hour. Jag tänker inte sluta.

    SvaraRadera