måndag 18 mars 2013

MBC

Den här veckan ska jag på Lisas (min, vän, syster och PT) inrådan ösa på mer fett. Dra ner maximalt på kolhydraterna, minska proteinmängden och ösa på med bra fett.

Jag är inte fettskrämd längre, men lite skrämmande är det för en sån som jag (som jagat kalorier hela mitt liv) att vara mätt av fett från morgon till kväll. För att hålla koll på intaget behövs en kalkylator, eftersom jag, liksom de flesta har inte koll på hur många gram kolhydrater det finns i ett ägg, i en dl spenat eller i en handfull broccoli. Så - för att hålla mig inom den tillåtna mängden av 20 gram kolhydrater per dag, så använder jag Kostbevakningen. Ett helt suveränt verktyg för att hålla koll. Enkelt och självklart. Inget krångel. Pang. 20 gram går fort. Det här blir en utmaning.

Nu, till frukost - Magic Bullet Coffee. Om du vill vara mätt och nöjd, sparka igång förbränningen och må som en prinsessa hela förmiddagen.

2 dl kaffe, 2-3 msk smör (helst osaltat, ekologiskt).
Mixa med mixerstav i 5 sekunder. Klart.
Smörlatte. Gudomligt gott och fluffigt. Inga kolhydrater, inget mjölksocker.

Ingen träning idag. Dock cykeltur i storm. Det sög i låren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar