onsdag 13 mars 2013

Nötter rostade med kärlek

Middag
Suget är borta. Jag är hungrig för första gången på en livstid. Vaknar hungrig. Dricker citronvatten och sen kaffe med gräddskvätt och känner mig nöjd tills jag går ur fastan vid 12 00. Då är jag hungrig igen, men inte speciellt sugen. Äter min lunch och är mätt och belåten fram till 19.00 när det är middag. Dricker en halvliter BCAA efter eller i samband med träningen. Det ger mig en extra kick och ork att ge allt.

Efter träningen brukade jag vara vrålhungrig. Så sjukt hungrig att jag knappt kunde ta mig från gymet. Det är borta. Det är nästan tvärt om. Jag är ganska hungrig när jag kommer till träningen, men nästan"mätt" när jag kommer därifrån. Vad betyder det?

Jag är inne på att jag inte behöver lagad mat på kvällen mer. Jag skulle nöja mig med ett ägg, fröknäcke med smör och en rulle skivad kalkon. Eller en liten omelett med några räkor och majo. Eller kesella med en näve mandel. Jag som brukar laga kött, sås, kalla och varma grönsaker. Gärna långkok en tisdag.

Nu till det märkliga. Det finns en liten sorg i det här. Jag är lite ledsen att jag inte är sugen längre. Att jag inte behöver mer. Jag vet att det här låter helt sjukt, för jag har ju inte tjatat om annat än om att jag vill bli av med suget, men det är lite tråkigt. Att inte planera sin vardag runt maten. Det är ju trevligt med mat. Det är ju fest, gemenskap och glädje med middag.

Men är det själva maten? Eller är det det faktum att vi samlas kring köksbordet som är det fina? Kanske kan ägg och majo duga en grå vardag i februari. Kanske kan fest och gourmet vänta till lördagen?

Kanske räcker det faktum att vi är fem i familjen runt bordet, att kesellan är god och nötterna rostade med kärlek, för att det ska kännas som fest? Jag tror jag tänker testa.

Fantastisk träning ikväll:

Wall climbers 3 ggr
Pistols strech (sitt på huk med ett ben rakt utsträckt, håll balansen). 10 sekunder per ben, 3 ggr
10 x 3 Höftresningar (1 ben sträckt, 1 böjt i golvet, lyft höften)
6 x 3 Armhävningar (på tå ner, knän i tryck upp)
12 x 3 ryggresningar (i bänk)
12 x 3 tåhävningar 20 kg (i maskin)
10 x 3 Bicepscurl 8 kg

Mår som en prinsessa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar