söndag 10 mars 2013

Sköna söndag

Dagens träning var mycket bra. Jag var trött och gnällig när jag gick in i gymet men bestämde mig för att göra mitt bästa. Ingen prestation, bara lugnt och metodiskt gå igenom övning för övning. När jag var igenom mitt pass av thrusters och jumping pull ups så gick jag in pass 5 med squats, sit ups och armhävningar av bara farten. Jag gjorde alltså veckans två sista pass på en och samma träning. Och jag som kände mig gnällig och svag. Fasiken vad det har hänt saker med mig. Med min kropp och med mitt sinne.

Eftermiddagen ägnades åt kalas. Lilla N har fyllt 6 år och lilla W ska fylla 12. Totalt gav detta närmare 20 barn i åldrarna 3-13 som gav sig in i bowlingtävling med hull och hår. Underbart att se att lek och tävling taggar alla så. Vi skippade godispåsar och gav alla en guldmedalj i stället.

Nu blir det paj på mitt vis:
3 dl mandelmjöl
1 msk Fiberhusk
1 krm salt
50 g kylskåpskallt smör, tärnat
1 st ägg

Blanda torra ingredienser, knäck ett ägg och nyp ihop med smöret. Förgrädda 10 minuter i 200 grader. Fyll sedan med valfria favoriter (keso, köttfärsås eller kanske rökt kalkon) och en äggstanning på 3 ägg, 2 dl grädde och 2 dl smakrik ost och grädda 25 minuter ytterligare. Smakling spis!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar