lördag 30 mars 2013

Tomrum

I dag när jag tränade såg jag plötsligt ett mellanrum. Mellan tomrum där det förut var kropp. Mellan mina lår - högst upp - fanns plötsligt lite, lite, luft. Det var precis vad jag behövde. Min kropp börjar ta form av träning.

Träningen idag var två stycken AMRAP:s (as many repetitions as possible) av
ETT#:
3 minuter
6 utfallssteg
3 fällkniven
vila 2 minuter upprepa 3 ggr
TVÅ#:
3 minuter
5 OHSquats
10 mountain climbers
vila 2 minuter, upprepa 3 ggr

Jag vet att det här låter löjligt enkelt. Jag utmanar dig att testa.

Jag slet som ett djur. Hur i hela friden kan tre minuter vara så skoningslöst långa? Men jag har ju lovat mig själv att inte ge upp, att inte fuska och att inte ta den enkla vägen - snarare utmana mig själv lite till. Så jag gjorde det, och jag fick kämpa.

När jag var klar tog jag 3x5 180 kilo benpress. Sen rundade jag av med 1x5 200 kilo. Jag har varit glad som en speleman hela dagen sen. Vad skönt det är att gilla sig själv.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar