söndag 28 april 2013

Align

Jag körde genom ett strålande Österlen i morse. Lite pirrig faktiskt, det är två år sedan jag yogade i min favoritshala senast. Två år. Tiden har verkligen rusat fram. Så mycket som har hänt, så många beslut som fattats, så många skratt och så många tårar. Och så. Är jag här.

Brösarps backar spirade gröna och vårsolen var helt magnifik. Det är inte svårt att bli religiös mellan Kivik och Simrishamn. Vackrare än så här blir det knappast.

Landade i Ekobyn i Baskemölla på Mudita och alignment-yoga med Kerstin Bohne. Alignment betyder ju att placera i rät linje, och det är att hitta sin inte linjering som är utmaningen i yogan. Gick in i shalan med stel rygg och träningsvärk i lår och bröst. Lämnade smidig som en katt på lätta fötter två timmar senare. Tänk vad ett bolster, rep och några klossar kan göra med en kropp! Vad andningen kan göra för din hållning och för ditt sinne! Det är också sanslöst vad några månader i gymet kan göra för ens yoga. Jag orkar. Jag har styrka och jag känner min kropp bättre än någonsin.

Det kommer inte dröja två år innan jag åker igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar