onsdag 24 april 2013

Formeln för en underbar kväll

Bra träning i kväll.

Jag värmde upp med 5 Solhälsningar ( a.).  Det måste vara det ultimata sättet att bli varm och mjuk i kroppen. Som en magisk formel för en lyckad kväll. Men jag vet inte hur accepterat det är att ta av sig skorna och börja yoga mitt på golvet i gymet. Men vem bryr sig? Jag har gjort märkligare saker där.

Resten av passet var jag lagom svettig och hade bra puls:
Back squats med 20-kilosstång 5x5 (har börjat ställa en låg pall bakom, eller en bosuboll, allt för att komma långt ner med rak rygg och upp igen med samma hållning, kanontips!)
Dips med avlastning 5x8 (jag har minskat avlastningen från 20 till 12 kilo!)
Ringrodd 5x8 (lägre än jag någonsin gjort dem.)
Rygglyft i bänk 3x12 (kände mig stark!)

4 varv av:
20/20 sidoplankan (det artar sig Lisa. Jag har raka ben och handen bara nuddar som stöd)
1 minut planka

Jag känner av fastan i kroppen. Känner mig lätt. I sinnet och i kroppen. Jag tänker fortsätta med 36-timmars helfasta varje vecka, som komplement till min periodiska fasta under dygnet som jag ju gör varje kväll/natt/förmiddag. Jag ska testa 3 veckor till innan jag utvärderar. Lovar att dela hur det funkar.









4 kommentarer:

  1. Hejja! Ska bli spännande att höra vad du tycker om 36 timmars fastan. Här i Portugal lyser solen på mitt bleka ansikte. Det var länge sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sol låter underbart! Det är du värd! 36 timmars fasta var bra för mig. Bra att inte fokusera på mat alls (eftersom ingen skulle komma), och bra för att jag kände mig stark och lätt. Jag har inte överätit efter, snarare tvärt om. Vi pratar mer när du kommer hem! Puss!

      Radera
  2. Ja du, när jag gjorde huvudstående där på lilla cirkeln i mitten var det många som tittade...
    Tror att de tycker vi är häftiga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbara du, jag längtar tills jag kan stå på huvudet!

      Radera