lördag 6 april 2013

Frivända. Vända fri.

Vaknar lycklig men lite sent idag. Solen strålar och våren är på plats i Skåne. Det är grus under fötterna och ljuset är skarpt, skarpt -  men gud så skönt. Äntligen vår. Jag älskar våren. Har förut alltid tyckt att våren är för ljus och för blåsig. För direkt. Men just nu älskar jag den. Som jag aldrig älskat vår förut. Jag dras till vinden, tycker att den är skön i ansiktet, gillar att ta emot den i ett djupt andetag. Jag uppskattar ljuset. Den nakna solen. Jag behöver ingen skugga. Jag vill ha mer! Mer sol på min kropp. D-vitamin i överdos. Jag har lite svårt för solskräcken som råder. Jag är övertygad om att sol är bra för mig. Sol och fett. Gud så förbjudet. Hur som helst. Morgonen var ljuvlig. Smörlatte och BCAA, sen hela familjen till gymet. Lilla N tränade familjegympa med farmor, vi andra slet i gymet.

Dagens träning var fantastiskt rolig. Jag värmde upp. Sprang min björngång (nästa gång Lisa, ska jag få dig att häpna med min björngång!), Stretchade med skorpionen och körde utfallssteg där man går hela vägen ner med överkroppen till "klätterställning" på golvet (vad heter den övningen Lisa?). Squats förstås. Sen:

  • Frivändningsteknik , först med kvastskaft och sen med 12, 5-kilosstång. Frivändningar är verkligen kul att träna. Jag känner att jag skulle kunna stå och nöta precis hur länge som helst. I eftermiddag ska jag åka och köp mig ett kvastskaft så jag kan öva här hemma med. Jag älskar!
  • Sen blev det 3x8 utfallssteg med stång på axlarna (15 kilo) 
  • 3x10 rodd i maskin (40 kilo)
  • 3x10 armhävningar (raka ben ner, sätt i knä och tryck upp)
  • Till sist 50 dynamiska sidoplanka per sida. 
Glädjen från att ha varit omgiven av vänner håller i sig. Jag känner mig lycklig. Inifrån och ut. 

2 kommentarer:

  1. Spindelmannen utfallssteg!

    SvaraRadera
  2. Så var det ja! Körde dem idag med - jag gillar dem!

    SvaraRadera