torsdag 25 april 2013

Gränser

Godmorgon sol!

Jag är helt slut. I hela kroppen. Kvällens pass:

Marklyft 50 kilo, 5x5
OTM (on the minute) 24 minuter
Jämna minuter 5  Burpees
Ojämna minuter 5 frivändningar med 15 kilosstång. Kroppen skrek. Jag slet. Men jag gjorde det.

Jag har alltid varit rädd för att ta ut mig. Rädd för att ta i. Rädd för att det ska göra ont. Men - Det gör ont. Det är bara det att det är skillnad på ont och ONT. Det finns inget bättre än att lämna gymet nyduschad, slutkörd men lycklig, med kvällssolen i ögonen. Den känslan är beskrivbar. Och du får den känslan bara om du vågar ta i. Kämpa. Slita. Våga orka. Våga bryta gränser bara du satt upp för dig själv.

I morse var jag uppe klockan 05 och gjorde 5 solhälsningar och några stående asanas tillsammans med Anna.  Anna var hemma i sin by och jag var hemma på min matta - men ändå - tillsammans.Jag avslutade i child´s pose och jag vilade, smått lycklig över att jag slutit fred med mig själv och med min yoga matta. Äntligen.












1 kommentar: