söndag 21 april 2013

I am home



#mammaochjag

Två kalas i helgen. Fredagskväll med gott rödvin och goda vänner där samtalet aldrig vill ta slut. Där vänskapen är gammal men kärleken till varandra alltid ny och alltid kär. Jag är så lycklig att jag har vänner som dem. Som jag kan lita på. Där jag duger. Inget är mer värt än det. 

Stor släktträff lördag. Alla mostrar, morbröder, systrar, kusiner, sysslingar och kusinbarn i ett enda stort härligt skratt. Äldst var Rut, 85 och moster till oss alla. Yngsta babyn S, fortfarande i Js mage. Redan älskad det lilla grynet. Sen alla åldrar däremellan. Underbart. Jag blir tårögd när jag tänker på det. När jag känner det. Att vi hör ihop. 

Tänk att man kan känna sig så hemma, så omgiven av kärlek, så trygg. Jag mår bättre än jag gjort på länge, länge. Jag vet att träningen, maten, sömnen och alla de beslut som tagits det senaste året spelat in. Jag är grundad. Glad. Trygg. Redo. Att på det få boosta sig med en helg som denna gör all skillnad i världen. Familjen är allt. 

Det gör vi snart om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar