torsdag 18 april 2013

Jag är så glad

Jag är så glad att jag startade den här resan.

I dag på jobbet, under lunchen satt jag i goda vänners lag och pratade träning och hälsa, fasta och kolhydrater. Detox, träning, och sockersug. I dag var ingen provocerad, idag rådde bara öppenhet och resonemang kring vad som är bra för vem. Jag kände mig trygg i hur jag gör. Vad jag har lärt mig. Och det kändes skönt. Jag har varit förvirrad så länge. Känt mig vilsen och osäker. Vad ska man tro? Kalorier, fett, kolhydrater, pasta, inte pasta, shakes eller inte? All min förvirring är bortblåst. Jag är så glad för det. Energin kan jag rikta mot rätt saker i stället.

Jag har bestämt mig för att under nästa vecka testa en mer radikal form av fasta än min periodiska fasta över dygnet. Jag ska testa att fasta söndag kväll till tisdag morgon. Bara ser hur det känns och hur jag mår.

Nu reser jag bort några dagar. Vi börjar resan med en sväng förbi gymet i morgon bitti. Skorna är sen såklart med till barndomsstaden, det blir anpassad träning. Kanske en morgontur genom stadsparken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar