måndag 1 april 2013

Saker som händer -

Jag äter naturlig mat, icke-processad, fri från socker och stärkelse, ekologisk när det är möjligt. Jag äter 10-30 gram kolhydrater per dag, det mesta i form av gröna grönsaker. Jag äter naturligt fett - det mesta i form av smör, grädde och ost. Det jag tror, det jag vet - jag är designad att äta. Jag är inte sugen på någonting annat. Jag tränar styrketräning 5 dagar i veckan. Ja. Jag orkar det, utan problem. Jag äter D-vitamin, Zink/magnezium och omga 3 varje dag. Gör det du med.

Jag väljer inte bort längre. Jag väljer.

Det här är saker som händer. Händer mig.

Jag sover gott igen. Somnar på tre minuter och sover hela natten lugnt, fridfullt och utan oro.
Jag vaknar pigg och glad igen. Inte trött och seg, inte med längtan att ligga kvar. Jag vill upp ur sängen in i dagen.
Jag har sänkt min vilopuls med 16 slag/minut.
Jag har kraftigt förbättrad munhygien (enligt tandläkare Svenssons bedömning).
Jag har kraftigt minskad hårväxt på kroppen. Raka benen?
Min hy är len, ren och har lyster. Inte torr och fnasig som förut. Mina ytliga blodkärl i ansiktet har nästan försvunnit.
Jag kan hoppa hopprep igen. Utan att kissa på mig.
Mina smaklökar är känsligare. Jag känner smaker och doftar dofter på ett nytt sätt. Allt smakar mer.
Jag orkar jogga 5 kilometer. Det är en halvmil det.
Min mensvärk och mina PMS är mycket, mycket bättre. Det är en nåd.
Jag äter 2-3 gånger per dag - och jag är inte hungrig. Jag är mätt och nöjd.
Jag är pigg hela dagen. Inga svackor innan eller efter mat.
Jag har inte ont i ryggen. 
Jag ser bättre. Allvarligt. Jag ser bättre. Jag har slutat med mina glasögon.
Jag har förlorat 19 cm i midjan.
Jag vågar testa nya utmaningar. Jag tror på mig själv och min kropp. Jag har fått tyst på min apa som suttit en livstid på min axel och viskat - det där klarar du aldrig, tjockis.
Jag är inte rädd längre. Jag kan. Vill. Och vågar orka. 





4 kommentarer:

  1. Tack! Och detsamma. Du inspirerar.

    SvaraRadera
  2. Oj, här händer det saker. Glad för din skull!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla! Jag är glad jag med :)

    SvaraRadera