tisdag 2 april 2013

Saker som händer #2







Jag har skrivit det förut, och det är verkligen ett faktum - jag skulle inte få ihop mitt liv just nu utan träningen. Jag behöver verkligen rensa huvudet och ladda om efter jobbet. Jag biter ihop när jag går in men är helt avkopplad när jag går ut. 

Jag har alltid haft en kristallklar plan med mitt jobb. Med min karriär. Vetat exakt vart jag vill och jag har faktiskt också, nästan alltid, tagit mig dit till slut. Jag skulle aldrig drömma om att inte lyckas på jobbet. När jag nu går in i min nya roll efter sommaren antar jag min största jobbutmaning någonsin. Men jag är ganska lugn. På IKEA är jag hemma. Jag tror inte att jag kan gå så fel där. Och jag ska inte göra något själv, jag ska göra det med världens bästa team. Men mitt uppdrag är stort, stort och självklart lite skraj. Precis som sig bör. 

Så - nu behöver jag en lika klar plan med min träning. Med samma självklarhet ska jag ta hand om min träning och min kropp. Min hälsa. Jag ska inte drunkna i jobb. För att citera Lisa (min vän, coach och PT) så gör en timmas jobb hit eller dit sällan någon skillnad - men en timmas träning gör all skillnad i världen. All. 

Jag ska aldirg mer offra en timmas träning för en timmas jobb.  Det har jag lovat mig själv. Jag har lovat Lisa. Jag tänker inte ge upp. Jag tänker inte fuska och jag tänker inte ta den enkla vägen. Jag tränar för att jag vill orka mer. För att det gör mig lycklig. För att det ger mig mening. Jag vill vara en bättre Alexandra för mig själv och för min familj. Och en bättre vänninna. Såklart. 

Jag vill vara pigg, vaken och intresserad av livet utanför. Jag vill bli av med allt jag bär på. Både inom mig och utanpå. Släppa taget. Träningen hjälper mig att släppa taget. Det är saker som händer. 

Så. Min plan är att träna mer. Lära mig mer - Jag längtar efter att lära mig saker igen, bara en sån sak.  Jag vill veta mer om vad som händer när man rör sig och hur alla är lika och ändå olika. Och kosten. Jag vill förstå allt om periodisk fasta och LCHF. Licenciera mig, certifiera mig. Fortsätta blogga, fortsätta bygga mitt nätverk med er. Jag kommer att vara en mycket bättre kollega, chef, medarbetare, vän, mamma och coach om jag får göra detta också. Och nu har jag fått chansen. Allt händer samtidigt. Som alltid. Jag ska bli instruktör. Det är också saker som händer. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar