tisdag 23 april 2013

Surya Namaskara

Bröt fastan idag efter 36 timmar. Det har faktiskt gått hur bra som helst. Jag har känt mig pigg och stark hela tiden. En liten stund runt lunch igår var det jobbigt, sen var det bara skönt, på något vis, att vara helt ickefokuserad på mat. På yogan igår gick solhälsningen lättare än på länge, länge. Kanske var det fastans förtjänst?

I helgen börjar jag en yogakurs på Österlen. 3 söndagar alignment yoga. En typ av yoga där man
använder hjälpmedel som filtar, rep, klossar och bolster för att anpassa yogapositionen efter varje persons individuella behov. I alignmentyoga håller man yogapositionerna längre än i annan yoga -  för att hitta tillbaka till kroppens ursprungliga linjering. Det ska bli superspännande att testa, och det ska bli helt underbart att komma till Mudita i Baskemölla. Muditas shala är fantastisk, och det finns ingenstans där yoga känns så naturligt. Jag har skrattat och gråtit där. Och jag kände yogan i hjärtat för första gången där.

I kväll har jag vilat. Jag känner mig lite trött efter en lång och intensiv dag på jobbet. Sliten. Sömnig. Jag bakar fröknäcke och tittar på Mot alla odds på SVT med hela min familj.

En tisdag när livet är som bäst.


4 kommentarer:

  1. Fasta låter spännande, man ska kanske ta och prova.
    Underbara Suryanamaskara! och bästa Mudita <3
    Vet du - Jag brukar tänka om det bara fanns suryanamaskara på vilket sätt skulle man yoga dem då?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet - och ibland brukar jag tänka att Solhälsningen räcker, det är nog utmanande för en livstid.

    Jag är inne på en liten utmaning. Fem solhälsningar varje morgon i 50 dagar. Ska vi?

    Angående fastan så tycker jag absolut du ska testa, det är kanske inte för alla, men jag mår superbra! Det sätter igång något i mig som jag längtat efter.

    SvaraRadera
  3. 5 surya varje dag i 50 - jag är på!

    SvaraRadera
  4. Då börjar vi i morgon.5 surya 50 dagar! Jag kör klockan 5 :)

    SvaraRadera