tisdag 9 april 2013

Tisdagsträning och kesovåfflor. Det ska vara gott att leva.



I Love bollar!

Jag hade det tungt på gymet idag. Jag var liksom på dåligt humör och hade svårt att fokusera. Jag vände på passet (av platsskäl) och var helt slut efter min inledning - som skulle varit min avslutning. 30 höga hopp, 30 utfallsteg och 30 mountain climbers gånger 3 är jobbigt. I dag var det ännu jobbigare. Efter bänkpress, powerraises och 3x20 joystick var jag helt färdig. Då upptäckte jag också att jag läst lite fel i dagens träningsinstruktion. Jag hade läst 30 mountain climbers istället för 3 wall climbers. Jag hade läst 3x20 joystick med 20 kilos stång istället för 3x10. Nåja. Det var skönt när det var gjort. Och självklart var mitt ofokus och mitt dåliga humör som bortblåst när jag var klar. Träningen är det bästa som hänt mig. Inget får mig att må så bra. Därför blev jag extra glad när jag läste det här. Tack Lisa! 

Middagen. Jag tog ungarna och åkte och köpte ett våffeljärn, den blev det kesovåfflor för hela slanten. Gudomligt gott. Men jag orkade bara en. Med keso och rökt kalkon. Tiderna har verkligen förändrats. 

Här kommer receptet:

Kesovåfflor
ca 12 st

7 ägg 
250 g Keso
3 msk mandelmjöl 
1 msk Fiberhusk
2 dl vispgrädde
25 gram smält smör

Häll allt utom smöret i en hög skål och mixa med stavmixer eller i matberedare till en jämn och fin smet. Smält smöret, låt svalna och tillsätt i smeten. 
Låt allt svälla ca 10 minuter. Då blir smeten tjock och kan klickas ut med sked i våffeljärnet. Blir en perfekt våffelsmet.
Värm under tiden upp våffeljärnet.
Häll en "lagom" klick smet på järnet och grädda tills våfflorna får en fin färg och håller ihop. Servera med rökt kalkon och keso, bär och grädde, eller banan och kokosflingor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar