fredag 5 april 2013

Vänner

Förra året läste jag en ledarskapsutbildning, MUC 26 på MiL-institute. Det var tufft, roligt, smärtsamt och oerhört lärorikt. Det satte igång en process i mig som har fått mig att ta en rad val. Karriärmässigt, personligt och relationsmässigt. Jag har lärt mig så mycket om mig själv.

Lisa, som jag skriver om här ibland och brukar kalla min vän, PT och syster träffade jag under den här utbildningen. I veckan har vi setts hela gänget och haft ett par riktiga IKEA-dagar och i går kväll, när vi gick genom natten efter en lång och god middag, fylldes jag av en känsla av total lycka. Av en känsla av riktig vänskap. Som jag inte känt på så länge. Jag kände mig trygg. Och bekväm. Och bra nog. Älskad. Inte ifrågasatt. Det har hänt så mycket på den här resan som vi gjort tillsammans. Vi har delat så mycket och när jag rotat i mitt inre, och spillt ut mina svagheter över bordet, har alla de varit bredvid mig, runt omkring mig. Som jag har varit för dem. Så - jag har fått vänner för livet faktiskt.

Kroppen. Jag såg bilder från Berlin i september (en resa som jag gjorde med MUC 26) och det har hänt mycket. Jag är på väg. Jag ska bli smal och stark!

I går kväll innan middagen och i morse efter en smörlatte och promenad i gryningen fick jag PT-tid med Lisa. Åh, det ger mig så mycket! Vi tränade grunderna för frivändning, grunderna för snatch, front squat, och lite cirklar med situps, dynamiska plankan, armhävningar, squats och step up på hög box. Vi skrattade och Lisa peppade. Jag är så tacksam för hennes hjälp. Nu har jag träningsvärk i axlar, skuldror och mage. Precis som jag borde.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar