onsdag 10 april 2013

Virabhadrasana



du kan inte bli lycklig, du kan bara vara lycklig.

Yoga i kväll. Jag önskade mig styrka, en stark kropp när jag gick in i shalan. Och jag kände mig stark genom hela passet. 

Träningen med Lisa har gett resultat och jag är nästan tillbaka där jag var för några år sedan i yogan. Jag orkar hålla mig själv. Det är två år sedan jag tränade sist. Av en massa anledningar har jag varit ovän med yogan. På något sätt, i allt som hänt i mig, har jag bestämt mig för att hitta dit igen. Till yogan som jag älskat så. 

Jag är säker på att nyckeln till min viktminskning ligger i att hitta ett inre lugn. Att bli av med inre stress. Och det tror jag yogan kan göra för mig.

Warrior pose - Virabhadrasana - Krigaren. 
Ni anar inte hur stark jag var i Krigaren. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar