tisdag 14 maj 2013

Balans

Jag börjar känna en viss balans. Ett lugn och en säkerhet som jag inte känt på evigheter. Jag tror det handlar om att det händer något med självkänslan när man håller i. När man vågar orka. När man inte ger upp.

Jag kan med säkerhet säga att jag tränar. Det har verkligen inte varit självklart förut. Jag tränar. Inte den här veckan, eller inför sommaren, eller för att gå ner två kilo. Jag tränar. För att jag vill, behöver och måste. Och älskar det. Och - jag känner inte samma panik längre. Om jag missar en träning eller har en vilodag så är det ok. Jag känner att jag inte mår hundra, jag sover sämre och blir rastlös i kroppen - men jag får inte panik. Det är ok. Och. Om man tränar (jag tränar) så behöver man balans. För jag ska ju träna nu. Resten av mitt liv.

Söndagens Alignmen-tyoga sitter kvar i kroppen. Gårdagens Ashtangapass likaså. Kvällens gympass var superskönt. Det blev triceps curls 3x10 10 kilo, axelpress 3x10 22,5 kilo, baksida lår i TRX 3x10, front squat 3x10 med 20 kilosstång, back squat 20 kilosstång 3x10. Avslutade med 50 stups. Jag njöt. Det gjorde ont men var skönt. Hurra!

Hardcore-vecka med maten. 0-5 kolhydrater/dag, massor av bra fett (smör och kokosolja) inga mjölkprodukter och lite mindre protein. Jag mår som en prinsessa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar