söndag 5 maj 2013

Bridgeblandning?? Vad hände här?



Ost, ägg och svenska jordgubbar. #lunchisolen

Den här veckan har blivit lite hipp som happ. Med träningen menar jag. Måndagens yoga var inställd, veckans jobb och familjens åtaganden gjorde att det helt enkelt inte gick att få till alla veckans pass på gymet. Jag har kört mina solhälsningar, men morgonyogan är inte nog.

När träningen slackar så slackar kosten. I alla fall för mig. Det är ond eller god cirkel. Ju mindre desto mindre, ju mer desto mer. Så med lite träning och lite fett ökar min stress. När min stress ökar vill jag lindra med socker/stärkelse. Jag ser och känner sambandet så tydligt nu. Det som jag inte vågat se alla de här åren. Jag äter när jag är stressad. 

Kalas igår. Plötsligt fann jag mig själv med handen i godisskålen. Mumsandes Bridgeblandning. BRIDGEBLANDNING?? Amen, kom igen. Jag har inte ätit godis på månader, snart ett år, och så väljer jag att gå loss på Bridgeblandning. Som jag inte ens tycker om. Ja, ja. Så blev det i alla fall. Sen. Kom reaktionerna. 

Jag blir 1) På sjukt dåligt humör av socker. Det är som om jag vill slå någon. Så arg blir jag. Helt okontrollerbart. 2) Får ont i magen. På riktigt. 3) Hjärtklappning.


I går kväll lovade jag mig själv att det var mitt livs sista godis. Jag gillar det inte. Mår skit av det. Nu är det nog. Det finns så mycket annat som är gott. Nu väljer jag bort godis för alltid. Jag lovade att ta nya tag med träningen och jag lovade att inte älta mer. 

Så. Ny dag idag. Och efter veckans fail hade jag två pass kvar - men bara en veckodag. Jag är inte säker på att Lisa min coach, PT och mentor samtycker till min lösning, men jag fick helt sonika köra dubbelt pass idag. 


A1 Bänkpress 25 kilo 8 rep x 5 
A2 Power raises 5 kilo 8 rep x 5
B hantel rodd 12 kilo 8/8 rep x 3

A Utfallssteg med stång 15 kilo (bakrackat) 10/10 ben x 3
B Baksida lår med TRX  10/10 ben x 3
C skulderblads "aktivering" 10 reps x 4 (stå i FLR och jobba med skulderbladen)
C Rodd i maskin 10 x 4

21-15-9 av
- Hoppande pullups

5 minuter plankan. Vila vid behov.

2 timmar på gymet och jag mår som en prinsessa. Redo för en ny vecka. Mer fett och mer träning. Så är jag på banan igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar