lördag 18 maj 2013

Eufori

Sommaren. Så galet vacker. Grönskande, mäktig och med en utandning äntligen här igen. Hemma i min trädgård slog syrenen ut idag och jag blir sentimental av minnen av vänner, barnsång och sommarlov. Livet. Som det rusar fram. Tiden. Som den tickar. Jag ska njuta av livet.

Jag har haft en av mina livs mest utmanande veckor framför mig. Jag haft mitt livs första totala härdsmälta på jobbet. Månader av stress bunkrade upp, för att i torsdags rinna över. Jag krackelerade. Tur i oturen hade jag, när det visade sig att  Sveriges bästa coach, fanns i huset. Hans samtal utmanade mig, omfamnade mig och renade mig. Två timmar men Johan B. Björklund och jag var som ny.

I går var jag med min mellanson W på Eurovisions genrep. Det var en helt magisk kväll. Vilken fest. Man kan bli europavän för mindre. Vi hade ståplats. Mitt bland hard core-eurovisionfansen, befann vi oss. Jag njöt och dansade, sjöng, skrattade och grät en skväll. Och gång på gång tänkte jag - här har jag stått, dansat och hoppat i 7 timmar och kroppen vill bara ha mer. Saker som händer när man tränar.

Eftersom jag liksom förra veckan har haft svårt att få till träningen - blev det till att köra dubbla pass på gymet idag. Jag vet inte om det gör någon skillnad, men det är bra för mitt huvud. Det var jag, två muskelbyggare av rang och en liten tant på gymet. Det fanns all plats i världen för mina squats, utfallssteg, jumping pullups, push presses, marklyft och min stångrodd. Jag avslutade med 500 m rodd, på 2 minuter och 11 sekunder. Helt slut.

I kväll ska jag njuta. Med vänner, min J och av mina älskade ungar -  av grill och ett glas rose, vid havskanten i solen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar