onsdag 22 maj 2013

Hur stark är du?


Jag har ju tillsammans med Lisa bestämt att jag ska öka mina vikter och lyfta så tungt jag bara kan när jag tränar. Det är lite skumt det här, för man orkar så sjukt mycket mer än man tror. Hur länge kan man öka? Var tar det stopp? Och hur vet man hur mycket man orkar egentligen? 

Just nu ökar jag varje vecka, och jag har tillexempel i marklyft ökat 10 kilo på två veckor. Jag orkar plötsligt hantelrodd med 14 kilos-hantel i stället för 11 kilo och jag tog 11 kilo i biceps curls. 

Jag undrar verkligen varför - men det är sjukt kul att lyfta tungt. 

Dagens pass: 

Uppvärmning: 5 minuter på löpbandet, dynamisk uppvärmning och 3 x 15 skulderblads aktivering (stå i FLR och aktivera/rör skuldrorna upp och ner)

3 x 8 rumänska marklyft, 50 kilo
3 x 8 stångrodd (häng i stången)
B 3 x 8/8 Hantelrodd 14 kilo
C 3 x 8 Biceps curls 11 kilo

Längtar tills i morgon. Då ska jag lyfta ännu tyngre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar