lördag 11 maj 2013

Rutiner



Kvällspromenad

Det är svårt med träningen när helgerna och kvällarna avviker från rutinerna.
Men jag har ju ett liv där helgerna så här års avviker. Från mitt normala. Vi ger oss ut med husbil och lever campingliv långt ifrån friskis och långt ifrån gymet. 

Nu är min utmaning att hitta ett sätt att hålla träningen vid liv.  Hålla träningen i mitt liv - hela sommaren. För en sak är säker. Jag mår verkligen illa utan min träning. Jag blir trött, deppig, arg, rastlös. Jag behöver träna. För att vara lycklig. 

I går kväll gick jag med min familj och nära vänner på kvällspromenad i solnedgången. Österlen visade sig från sin allra bästa sida. Vindstilla hav. Fågelkvitter. Sand mellan tårna. Middag ute. Jag kände mig lycklig. Nykär. Tacksam. 

I morgon bär det av till Baskemölla på yoga igen. Sen väntar en heldag i trädgården. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar