söndag 26 maj 2013

Sköna söndag!

Sov länge, länge. Vaknade ändå tidigt av duggregnet mot fönstret. Kaffe och morgonluft. Nyvakna barn. Bättre än såhär blir det inte. Jag är så tacksam för allt jag har.

Veckohandlade som vanligt på söndagar. Jag måste planera veckans mat till punkt och pricka. Annars får jag inte ihop det. Men jag älskar att planera och handla veckans mat med omtanke. Jag gillar strukturen och jag gillar att mat får ta tid. När maten var klar städade jag ur husbilen ordentligt för sommarliv. Snart bär det av till Frankrike! Jag kan inte beskriva hur mycket jag längtar efter att lämna allt bakom mig och lämna allt tillsammans med J och ungarna. Fasiken vad det ska bli underbart.

Jag var bokstavligen ensam på gymet när jag kom dit idag. Omklädningsrummet ekade. Allt eftersom dök fler personer in. Ett gäng som alltid är där på söndagar lyfte tungt och explosivt. Det är häftigt med olympiska lyft. Åh vad jag önskar att jag börjat med detta tidigare. Hursomhelst - Jag slet  mitt eget hörn idag. Backsquats och utfallssteg är det jobbigaste jag vet. Som jag får kämpa. Men jag gillar det. Märkligt nog.


Uppvärmning:
5 minuter på löpbandet, dynamisk uppvärmning och squats teknik, 3 x 20 airsquats.
Sen:
3 x 8 backsquats, 25 kilo
3 x 8 Utfallsteg med stång, 20 kilo
3 x 10 joystick, 20 kilo
3 x 20 sidoplanka
3 x 20 höftresningar
3x6 benpress i maskin 200 kilo

Måndag i morgon. Ny vecka, nya träningspass. Don´t you dare to give up.




Luftigt i omklädningsrummet idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar