onsdag 15 maj 2013

Socker

Det är helt magiskt men jag är inte sugen på socker längre.

Det är som bortblåst.

Men jag är superkänslig. Förra veckan, när jag hade mycket omkring mig, åt för lite fett och för mycket grönsaker/protein/mjölkprodukter och när träningen kom i skymundan, smyger sig suget på igen. Förra veckan var jag till och med röksugen några gånger. Jag som inte rökt ett enda bloss, inte varit nära nikotin, på snart två år. Men det är stressen som gör det. När jag vill unna mig något. Eftersom jag är "värd" det. Det är inte att stoppa något i munnen som jag behöver. Det är att hantera känslor genom att känna dem, eller genom att äta (dämpa).

Så fort jag ökar träningen och ökar fettet så är jag inte sugen. Inte på socker, inte på äta, inte på något annat heller. Jag måste komma ihåg att det är nyckeln. Jag får inte glömma det. Det är så enkelt att hamna i fel hjulspår igen. Men jag tänker inte halka tillbaka.

Det är 10 månader sedan jag bestämde mig för att börja träna. Sedan dess har jag varit på gymet 5 gånger i veckan. Hejja mig!








2 kommentarer: