onsdag 12 juni 2013

70

Vissa träningspass går som en dans. Och vissa är sjukt tunga. I dag var ingen dans. Kanske är det för att jag inte tränat i helgen, kanske var det värmen, fukten eller bara det faktum att jag tränar tyngre än jag någonsin gjort förut. Det var på gränsen till för tungt idag. Någonstans i mitten vände det och blev tungt med kul. Innan det var träningen idag bara hemsk.

Hur som helst. Jag tog 30 kilo i axelpress och 30 kilo i front squat. Jag orkade inte 3x10 men väl 6-8 reps.  Hantlarna till hantelrodden ökades med ett kilo till idag och nu är jag uppe på 17 kilo. Här får jag nog stanna en stund för jag orkade bara 3x6/6. Sen rundade jag av med 3x8/8 utfallststeg med 15-kilosstång på axlarna,  joy stick 20 kilo och - 70 situps - hela vägen upp, hela vägen ner, fotsulorna ihop. När jag började träna i september förra året, orkade jag göra 10.

Summa summarum var det en dans att gå ut ur gymet, ut i kvällssolen med nytvättat hår och skakiga armar. Aldrig mår jag så gott som då.

Bra mat idag.
Bröt fastan vid 12.00 med kött och kryddsmör till lunch, tonfisk och äggröra till middag efter träningen. Nu en kopp cafe americana (espresso med hett vatten) och reflektion.

Det vänder alltid. Glöm inte det om du läser det här. Det finns inget bättre - än när det vänder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar